Høydepunkter fra Align 2019 Growth Summit

Vekst – og paradigmeskiftet
"Morgendagen tilhører de som kan høre det komme" – David Bowie

Det er en ny verden innen odontologien - drevet av endrede pasientforventninger og fremskritt innen teknologi som revolusjonerer retningen for estetisk og omfattende behandling. I denne nye epoken er en definerende trinn for trinn endringer for klinikker med forbrukere "kloke av ord" fra sosiale medier, reality-TV og andre former for innflytelse. Det handler om å være 'modig' og muligens gå inn i det ukjente for å gjøre store endringer i denne 'nye verden' for å komme foran kurven og oppnå vekst på klinikken

Å se på inspirasjon i verdensklasse både innen og utenfor tannbehandling er nøkkelen til å hjelpe tannleger med å utfordre status quo, og å navigere i denne tidsalderen med forstyrrende teknologi og overflod av forbrukerkommunikasjon som kan være utenfor direkte erfaring.   

På Align Technologys Growth Summit i 2019, Berlin, var Ken Hughes, Leading Consumer, Shopper Behaviouralist og Playologist, klar over behovet for deltagerene til å tenke utenfor 'normen' og understreket at klinikkene burde være bemerkelsesverdig, men at det å være kjent for å være slik, vil være det som gjør dem til "seierherre eller offer".

Hughes var en av flere av Growth Summit-foredragsholderne som ga råd til deltagerene, at det å være autentisk og bruke historiefortelling var viktig for å få kontakt med forbrukerne. Den prisbelønte tannlegen i London, Dr. Rhona Eskander, som forklarte at hennes arbeid nå er 90 % Invisalign-behandling, viste eksempler på hvordan SmileView gjør det mulig for henne å produsere engasjerende selvbilder av pasienters reaksjoner på forventede resultater. "De blir overbevist på få minutter," sa hun.

Julius van de Laar, medlem av Barack Obamas 2008- og 2012-vinnende presidentkampanjer, talte også på Growth Summit. Klinikkeiere burde spørre, sa han: “Hvorfor meg? Hvorfor nå?" "Uansett hva du gjør, uten ekthet fungerer ingenting," påpekte han.

Behandlingsstudier og eksempler på 'Vinnende strategier og autentiske meldinger som vil mobilisere publikum' ble presentert på Growth Summit av foredragsholdere fra forskjellige europeiske land. Blant de praktiske løsningene lærte deltakerene hvordan man skaper en historie på 30 sekunder for å fange forbrukerens fantasi på digitale plattformer.

Mens forstyrrende digital teknologi betyr en kulturell transformasjon av hvordan kommunikasjon planlegges og formidles hvis klinikken skal oppnå vekst, var behovet for at tannleger skulle innlemme alle fordelene med teknologi og bli en virkelig digital klinikk et kjernetema for toppmøtet. «Break-out» møtene på Growth Summit ga deltakerene den støtten og oppmuntringen som trengtes for å distribuere alle funksjonene til iTero-skanneren, SmileView og ClinCheck for å skape en sømløs digital praksis.

Dr Bertalan Meskó, tankeleder for hvordan man kan omfavne forstyrrende medisinsk teknologi, forklarte at selv om fremskritt innen teknologi gir sårt tiltrengte verktøy for fremgang, er det tannlegers holdninger til endring som er nøkkelen. “Vi [tannleger] er flaskehalsen. Teknologien vil utvikle seg i en transformasjonshastighet, men måten vi omfavner den på er det som betyr noe,” sa han.

Align Technology bekreftet på nytt sitt oppdrag med å jobbe med tannleger for å muliggjøre vekst i denne 'nye verden', og for å gi fortsatt innovasjon slik at yrket kan fortsette å forbedre pasientopplevelsen og utvikle seg for å holde tritt med endrende markedsdynamikk.

Å utvikle seg midt i denne forstyrrende teknologiske æraen er den største utfordringen tannlegeyrket noensinne har stått overfor. Etterspørsel etter det «perfekte smil» har økt betraktelig. Dette er et resultat av hva som framkommer på sosiale medier, reality-tv samt på folkemunne. Dette er et resultat av hva forskningen sier om alle de fordelene dette vil ha for oss. Dette grunnet effekten dette vil ha for vår helse og vår livskvalitet.

Det er en oppfordring til handling For tannleger er spørsmålet hvordan de skal utvikle seg, forvandle sin klinikk til en digital enhet og skape en merkevarepersonlighet som når ut via optimale plattformer, samt personlig interaksjon for å definere og fortelle deres lidenskap.

Er du klar til å utvikle din praksis og pasientopplevelse?  


Bli med oss