Dette er fortsatt relevant i en digital verden

Når global tilkobling øker, står et generasjonsskifte klare til å spille en viktigere rolle i å bestemme atferd, enn sosioøkonomiske forskjeller. Som sanne digitale innfødte, kan Gen Z utøve innflytelse på skalaen tidligere enn generasjoner før dem bare kunne forestille seg.

I mange år kan forskjellen mellom millennier og Gen Z være liten, men gapet mellom dem er stort. Umiddelbarhet er nøkkelen i en tid da kundereisen aldri har vært mer kompleks. Alt er nå tilgjengelig ved å trykke på en knapp, og den knappen er sjeldent mer enn en
armlengdes avstand unna på en mobilenhet. Hvordan kommer du deg foran en generasjon som alltid ser ut til å ha kommet først? Hvordan griper og beholder du en Gen Z’ers oppmerksomhet hvis verden er like deler fysisk og digital, eller kjent som fygital?

I denne fygitale verden er det viktig å sikre at du er oppleves relevant for forbrukere i begge dimensjoner. Du må overgå forventningene deres, både glede og overraske dem hver gang de kommer inn i praksisen. Det er viktig å bygge en klinikk som gir både utmerket klinisk behandling og ekstraordinære opplevelser i like store mengder. Omgi pasient med teknologi som er både imponerende og funksjonell, dette er viktig for å beholde pasienter som kontinuerlig søker etter det beste.

Å holde pasientene engasjerte er like viktig som å tiltrekke seg nye. Gen Z har verdenen innen fingertuppene; som enkeltpersoner ringer de ikke for å bestille time eller venter på at noen skal svare på spørsmålene deres om noen få dager – de vil at alt skal skje umiddelbart. Hvis du overlater en pasient til seg selv for lenge, vil de bli plukket opp av noen andre som er klare til å hjelpe dem her og nå.

Et raskt søk gjennom sosiale delingsnettsteder som Instagram viser deg behovet for delbare opplevelser. Enten pasientene dine skal dele på nettet eller ikke, vil du gi dem et varig inntrykk som de kan dele med vennene sine. Hva er det ved din klinikk som gir pasient begeistring til å dele opplevelsen sin med verden?

Det er urealistisk å gi hver pasient en individuell opplevelse, men det er noe pasienter begynner å forvente. Gen Z forventer at alt skal dreie seg om dem, så det er derfor avgjørende å i det minste skape en illusjon om at dette er tilfellet.

SmileView-appen er et utmerket eksempel på hvordan teknologien kan til og med engasjere og begeistre en pasient før vedkommende setter seg i stolen. SmileView er et mobilt, nettbasert verktøy som gjør det mulig for forbrukere å ta en selfie og visualisere hvordan smilet deres kan se ut etter behandlingen. Når pasienten interesserer seg før vedkommende sitter i stolen, vekker det ikke bare utsiktene til hvordan smilet kan se ut, men minimerer også tiden i stolen for å prøve å 'selge' pasienten behandlingen – den vanskelige delen er allerede gjort, vedkommende kan se resultatene og vedkommende vil ha det.

Hvis du er interessert i å lære mer, kan du prøve SmileView-appen selv her.

Er du klar til å utvikle din praksis og pasientopplevelse?  


Bli med oss