Tilpasse seg for å trives i en transformasjonstid

Forbrukerlandskapet gjennomgår en periode med rask og transformativ endring – og pasienter er ikke noe unntak fra dette. Med dette skiftet er ordet "erfaring" forsterket utover all fantasi.

Ved 2019 Align Technology Growth Summit i Berlin, fortalte Ken Hughes, Leading Consumer, Shopper Behaviouralist og Playologist, deltagerene at for å oppnå vekst i denne futuristiske tiden, må de: “trenge seg inn i 'vår verden', ikke bli stående i 'min verden', eller enda verre, ‘verdenen'.”

Hughes utfordret delegatene til å spørre: “Driver jeg en fysisk virksomhet 95 %? Behandler jeg arbeidet mitt som transaksjoner?”

“En av dine sterkeste eiendeler,” sa han,“ og mest sannsynlig enormt uutnyttet, er kapasiteten til å drive virksomhet ved å bringe personlige samtaler til live; fra det øyeblikket pasienter forlater praksisen. Du må være en del av deres verden. Hvis ingen snakker om deg, eksisterer virksomheten din i det hele tatt?"

Hughes sa: "Det handler nå om fullstendig forbindelse med forbrukeren utenfor behandlingsrommet."

Så, kappløpet for relevanse er i gang. Basert på forbrukereksempler som har gjort store endringer i deres forretningsforslag og kommunikasjonsstrategier, oppfordret Hughes delegater til å se utenfor tannlegenes verden for å endre tankegangen i denne ‘fygitale' verdenen.

Ting vil også fortsette å endres, advarte Hughes og utdypet konseptet med å måtte presse hardere mot de nedadgående kreftene av naturlig forandring for å oppnå det "oppadgående presset" av anvendt endring for å utvide virksomheten i denne nye tiden.

En hel generasjon bruker nå Google Maps og Uber. Men smarttelefonappavhengig eller ikke, hver generasjon er omgitt av digital teknologi. Det er opp til tannlegen å bruke den "for å overraske og glede dem", sa Hughes.

Å tenke utenfor boksen, eksempler på hvor bedrifter ikke lykkes med å nå ut, er også nyttige. Hughes sa at mange bedrifter, inkludert husholdningsnavn, fremdeles ikke klarer å lage relevante og overbevisende forbrukerhistorier Som annonsør på YouTube for å engasjere effektivt, må meldingen din fungere på 30 sekunder. Hughes sa at du må ikke: «Være en ‘Skip Ad’-annonsør." Eller faktisk en ‘Skip Post’-kommunikator.

Dette er en tankeprosess som gjelder alle former for dialog. Historiefortelling er en kunst som er viktig for å drive virksomhetsvekst. 'Lytt' til sosiale medier for å forstå samtalestilen og deretter definere praksisens 'personlighet'. Tannleger bør spørre: "Er historien min autentisk?"

Hughes inviterte deltagerene til å vurdere McDonalds og KFC kontra Street food-modellen. Spør deg selv: “Hva har jeg gjort for å være annerledes i dag? Hvordan vekker jeg historien min til live?" sa Hughes. Ta med deg selfies og annen personlig kommunikasjon i det daglige arbeidet ditt, og legg dem ut på appene som mest sannsynlig vil gi gjenklang med pasienter og et bredere publikum av potensielle forbrukere.

Så det er de smarttenkende tannlegene som definerer en fullt engasjerende og adaptiv strategi, som vil oppnå fremtidig vekst. Dette er klinikerene som vil bli vinnere - ikke tapere i denne spennende, men utfordrende nye æraen.

Er du klar til å utvikle din praksis og pasientopplevelse?  


Bli med oss